Κυριακή 8 Μαρτίου 2009

Το παιχνίδι

Είναι θεμελιώδες να έχει κανείς επίγνωση του θανάτου ("μόνο τις στάχτες μας να αφήσουμε για τον Θάνατο" συμβουλεύει ο δημοφιλής Ίρβινγκ Γιάλομ), να ψάχνεται και να στοχεύει ("έρωτας και διαρκής αναθεώρηση" ήταν το μότο του Μάνου Χατζιδάκι), να αναλαμβάνει την ευθύνη της ζωής του, να ρισκάρει. Να παίζει με τους φόβους του, με τους δαίμονές του, με τις αβεβαιότητές του. Με το Διάβολο (παρεμπιπτόντως, τα "Παιχνίδια με τον διάβολο" είναι ο αγαπημένος μου από τους δίσκους του Νικου Πορτοκάλογλου).

Είναι θεμελιώδες, αλλά προσωπικά πότε - πότε δυσκολεύομαι. Τη βρίσκω με το ρίσκο, αρκεί να ξέρω ότι θα νικήσω. Δεν θέλω να χάνω, δε μου αρέσει η αρνητική κριτική, δε μου αρέσει να χρεώνομαι αποτυχίες. Αδυναμία μου. Αδυναμία της γενιάς μου, λένε οι παλιοί (που φρόντισαν να μας φορτώσουν νωρίς - νωρίς με τα άγρια και απραγματοποίητα όνειρά τους και να μας κατακρίνουν κάθε φορά που αποκλίναμε από τις προσδοκίες τους). Να δούμε εμείς (1980+ ) τι "σοφίες" θα λέμε στους επόμενους...

2 σχόλια:

Katerina Kalfopoulou είπε...

...αυτό έπρεπε να το έχω διαβάσει πριν απαντήσω στο σχόλιο σου... :)

[απαντώντας είχα στο μυαλό μου τους μαθητές μου που όταν ρωτάω κάτι απευθυνόμενη στην τάξη, αρκετοί-συνήθως καλοί- σκύβουν αποφεύγοντας το βλέμμα μου, από φόβο μη δώσουν λάθος απάντηση! Στεναχωριέμαι...]

Υπάρχει αντίφαση!
Πώς ρισκάρεις, ενώ φοβάσαι μη χάσεις?
Υπάρχει ρίσκο "εκ του ασφαλούς"?

[σε καμιά γενιά δεν αρέσει να χρεώνεται αποτυχίες...αλλά δεν είναι θέμα "γενιάς". Κάθε εποχή έχει τα δικά της, μα και σε κάθε γενιά εμφανίζονται όλα τα είδη ανθρώπων, κανονική κατανομή, ξέρεις...]

[βρίσκω πάρα πολύ ενδιαφέρον το να διαβάζω τις σκέψεις σου.]

καλό βράδυ

Παιχνιδιάρης είπε...

Κατερίνα, σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια. Με κολακεύει πολύ που διαβάζεις τις αναρτήσεις μου!

Όπως ξέρεις (ως εκπαιδευτικός), η επιβράβευση της προσπάθειας είναι μέγα κίνητρο...

Όσο για την κανονική κατανομή, την κωδωνοειδή καμπύλη ή την "καμπάνα" όπως τη λέγαμε με τους συμφοιτητές μου στο τμήμα στατιστικής του ΟΠΑ, είναι μια καλή προσέγγιση για ερμηνεία συμπεριφοράς αθροιστικών μεγεθών, και συνεπώς μέσων όρων (βλ. Κεντρικό Οριακό Θεώρημα και Ασυμπτωτική Θεωρία), αλλά μάλλον ακατάλληλη για ερμηνεία εξατομικευμένων μεγεθών/διαδικασιών...

Καλημέρα!